Thursday, September 21, 2006

Kaffe Fassett - Stockholm



You might wonder why I was getting out all the KF sweaters. Actually, I noticed KF has an exhiblit in Sweden, Ryanair had a good deal on airfare and I decided to go ! I just returnded from a 2 day visit. I went to Stockholm in the summer 2005, and I loved the city, so that was an extra incentive to go.
The Kaffe Fassett exhibit is held in Prince Eugenes castle, and the setting is just breathtaking, on the isle of Djurgarden (www.waldemarsudde.com). Unfortunately, no pictures allowed inside. When I arrived KF was giving a guided tour,and I could eavedrops a bit. Besides knitting, there were also some beautifull quilts on display. I ended the first half of my day having some fabulous cake in the museum café, and I bought the Kaffe Fassett book in swedish, autographed by the master.
More on my Stockholm trip tomorrow.

Waarom heb ik al die KF truien getoond, vraag je je misschien af ? Ik had opgemerkt dat Kaffe Fasset een tentoonstelling had in Stockholm, and Ryanair had een promotie voor tickets naar Zweden, dus ... Ik ben net terug van een tweedaags bezoek. Ik bezocht Stockholm in de zomer van 2005, en was absoluut verliefd op de stad. Nog een reden om te gaan.
De Kaffe Fassett tentoonstelling wordt gehouden in prins Eugene's paleis (Waldemarsudde). Jammer genoeg geen foto's binnen toegelaten. Dit paleis is gelegen in een prachtige tuin op het eiland Djurgarden. Toen ik daar arriveerde was Kaffe Fasset een rondleiding ah geven, en ik kon dus luistervinken. Er was breigoed, maar ook adembenemende quilts. Ik eindigde mijn voormiddag met een fantastisch stuk Zweedse appeltaart in het museum café, en kocht toen het Kaffe Fassett boek, door hem gehandtekend. Meer over mijn reis naar Stockholm morgen !

No comments: