Sunday, September 24, 2006

reworking KF sweater




Back from Stockholm, I decided to rework the cotton KF sweater, to make it wearable again. Remember, this sweater is knit from side to side. What I did was machine stitch a hem, and cut of part of the bottom of the sweater. Then I reknit a border (in orange) followed by several rows of stockinette in a smooth cotton. Then I pinned it to the sweater, and sewed it on. I am not very good at sewing, so thanks to Josée for helping me with this. I deliberately knitted the hems a bit smaller then the sweater, and that makes it draw in slightly. I am very pleased with the result.

Terug van Stockholm besloot ik de katoenen KF trui terug draagbaar te maken. Deze trui is dwars gebreid, beginnend van de pols. Ik naaide met de machine een lijntje, en van daar af knipte ik een stuk van de trui. Daarna breide ik nieuwe boorden, gevolgd door enkele rijen tricot in een afstekende kleur katoen (dit helpt om de rij te kunnen volgen bij het terug aannaaien). Dit spelde ik op de trui, en naaide de nieuwe boord aan. Bedankt Josée om me hier bij te helpen ! Ik breide de nieuwe boorden met opzet een beetje smaller, en dat doet de trui lichtjes ineentrekken. Ik ben heel tevreden met het resultaat.