Saturday, November 25, 2006

knitting on the road


When travelling to Nieuwpoort and Rotterdam last week, I spent a lot of hours on the train and bus. I like to take a small project with me, and for me simple socks are the perfect travel project. My son likes handknitted socks, but restricts it to black, grey or blue. I am always looking for interesting sock yarns in these colors ! This one is Lana Grossa meilenweit mega boot stretch. It is a bit heavier sock weight, and surprisingly loosely plied. I wonder how it will wear. If I want to know a bit more about a yarn, I check the Wiseneedle yarn review site. I see that this yarn is reviewed once, and that the knitter had the same remarks as I have.

Vorige week veel op de trein gezeten, en dan neem ik graag een klein breiproject mee voor onderweg. De reis naar Rotterdam duurde haast 4 uur, omdat er enerzijds werken aan de sporen waren dat weekend, en men besloten had een Thalys-rampenoefening te doen ! Wat betekende dat we in Roosendaal doodleuk te horen kregen dat er geen machinist was om met de trein te rijden.
Als reisproject neem ik meestal sokken mee : ik ken een basispatroon uit mijn hoofd, en 't is klein, draagbaar en niet veel afwerking nodig. Deze zijn voor mijn zoon (maat 46), in Meilenweit Mega Boot Stretch. Dit is een beetje zwaarder dan normale sokkenwol, en bevat lycra. Een beetje raar gevoel om mee te breien. Je vindt een bespreking van dit garen op de Wiseneedle site (heel informatief, maar kurkdroog !). Dit is in Kwinten zijn favoriete kleuren : zwart, blauw, grijs. Hij zou eigenlijk alleen zwarte sokken willen, maar in een maat 46 is me dat toch een beetje te veel gevraagd als blijk van moederliefde
.

1 comment:

Anonymous said...

ik heb uw bericht gelezen.
Zou u mij het basiispatroon van sokken breien kunnen sturen naar gonnyterhorst@hotmail.com.

Alvast bedankt!