Wednesday, March 14, 2007

I'm knitting again !

Actually, I haven't stopped knitting, but now I am able to blog about it again. I have been packing and unpacking boxes for a whole week, but now everything is back in its place and I can sit in my chair and knit... We had our floors redone (new protective layers), so everything had to go. Gave me the opportunity to do some spring cleaning. I threw away a lot, but no yarn of course ! Actually, I added to my stash. Amber sent me some Kureyon, and I immediately cast on for a lizard ridge afghan square.

Ik ben natuurlijk niet gestopt met breien, maar nu kan ik er weer over bloggen. Ik heb de hele week dozen ingepakt en daarna terug uitgepakt. We hebben nieuwe laklagen op onze kurkvloer laten plaatsen, en dus moest echt alles de kamer uit. Goede timing voor wat lenteschoonmaak. Ik heb veel weggegooid; maar geen wol natuurlijk. De voorraad is zelfs aangegroeid, want Amber heeft me nog wat Kureyon gestuurd. Ik heb onmiddelijk een nieuw vierkantje begonnen voor mijn lizard ridge deken.


This is colorway 52, beautifull blues and bright turquoise.

And this is knitted from leftovers from an unknown colorway. I am gratefull for leftovers. Everything that adds up to finishing this afghan is great.
Deze vierkantjes heb ik gebreid toen alles weer uitgepakt en op zijn plaats stond.

In between the packing/unpacking I knitted along on the Hanne Falkenberg ballerina sweater. Really good inbetween knitting. I finished one front and a sleeve in one week.

Voor op verplaatsing had ik maar één project mee, en dat was de Hanne Falkenberg ballerina. Heel veel breien op dunne naalden (3mm), maar toch een afwisselend patroon dat de aandacht gaande houdt. Perfect dus om me bezig te houden. In één week heb ik een voorkant en een mouw gebreid. Alles wordt aan elkaar gebreid in een stuk.

1 comment:

Anonymous said...

Nice to see you again !
I owe you an e-mail. I did try & leave a comment to say I had some Kureyon for you, but can't find your address. We're still in chaos. ;-]

Your Ballerina is looking lovely.