Tuesday, July 31, 2007

preparing for the cruise

I am preparing for the cruise, and more in particular, the knitting part of the cruise. The days we are at sea, we will have knitting workshops, taught by Merike Saarnit. We've received a list with materials. That seems the most important part to be packing, forget about pasports, and formal dresses - Did I bring my knitting ?

Ik ben me aan het voorbereiden voor de cruise, en meer in het bijzonder het brei-gedeelte van de reis. Tijdens de dagen op zee zullen we enkele workshops krijgen van Merike Saarnit, een Amerikaanse van Estse afkomst. We kregen een lijst met materiaal dat we moeten meebrengen. Wie ligt er wakker van paspoort en gala-kledij ? Belangrijkste vraag is : heb ik mijn breiwerk mee ?


Workshop 1 : we will be knitting some Estonian lace in linen yarn, suggestion was to bring Louets euroflax. Now, although this yarn is supposedly spun in Belgium, I cannot get it over here. I do have however some very nice linen yarn in my stash, bought in Stockholm in september 2006. It seems appropriate to bring it back where it came from, and knit something 'Scandinavian' out of it.

In workshop 1 gaan we Ests kantbreiwerk in linnen oefenen. De lesgeefster suggereerde 'Louet euroflax' als garen. Dit wordt blijkbaar in Belgiƫ gesponnen, maar is hier niet verkrijgbaar. 't Zou wel interessant zijn om te horen welke spinnerij dit garen produceert. Ik vond een goede vervanger in mijn voorraadkast, gekocht vorig jaar in Stockholm.

Homework : wind this into a centerpul ball. I always wind the 'canonball' style, so this was a first for me. The wonders of the internet - somebody actually put a video on you-tube where she demonstrates this !


Well, I must be thick or something, or maybe I just fall back into old habits : I ended up with a canonball again.

Huiswerk : wind dit garen in een 'hoe vertaal ik dit - bal waar je het draadje vanbinnenuit kunt gebruiken'. Ik wind mijn garen altijd in een 'kanonskogel', dus dit wist ik niet goed hoe dit aan te pakken. Maar op het internet vind je dus alles, o.a. ook een filmpje op youtube. Maar blijkbaar gaan nieuwe dingen er bij mij niet goed in, en verviel ik in oude gewoonten - resultaat : kanonskogel. Als het nu echt belangrijk is om met een ander soort bol te werken : ik neem de tweede streng linnen ook mee, maar dan nog in zijn originele staat.

No comments: