Friday, October 26, 2007

hats galore - volop mutsen


One new dad and one new mom at the office. New dad asked for a hat for his newborn son. Ravelry helped in the search for cute baby stuff. In my stash I found this handpainted yarn, a gift from Amber in Scotland in the 'one-skein swap'. There was no label, but I think it is 100% wool. And one skein of this yields 2 baby hats.

1 nieuwe papa en 1 nieuwe mama hier op het werk. De nieuwe papa vroeg om een mutsje voor de pasgeboren zoon. Via Ravelry gezocht naar een leuk patroontje, en in mijn voorraadkast een streng handgeverfd garen gevonden. Dit kreeg ik in een de '1 bolletjes'-ruil van Amber in Schotland. Er zat geen label op, maar 't is denk ik 100% wol. En uit 100gram wol maak je dus 2 mutsjes.


One knot cap (size newborn), one tri-peaked hat (size 3 to 6 months).


1 geknoopt mutsje voor maatje pasgeboren. Leuk patroontje, dat begint met een koordje breien, en dan naar beneden toewerken met meerderingen. 1 driepuntig mutsje voor 3 tot 6 maanden. Deze ontwerpster heeft nog andere mutsjes op haar website staan, vooral het narrenmutsje (jester hat) vind ik superschattig.

Maybe my own DD needs a hat too ? Simple pattern, handspun yarn by Cate. What else do you need ?

Mijn eigen dochter heeft misschien ook een muts nodig ? Handgesponnen wol die ik deze zomer van Cate uit Californië cadeau kreeg, en een simpel patroon. Klaar ! (zes uur op de trein van en naar Amsterdam)

I really like knitting hats now - I selected some more nice 'one skeins' from stash. Off to Ravelry to find more patterns !


Ik heb de smaak te pakken van mutsen breien - heb alvast een paar andere mooie strengen uit de voorraadkast gehaald. Nu weer naar Ravelry om nog leuke patroontjes te vinden !


3 comments:

Unknown said...

Your one skein of Mt Colors will make a lovely shawlette. Here's the pattern http://www.knitlist.com/2003/minishawl.htm

Wendee said...

Hi! I recognize that red skein :). It will make a lovely hat - or the shawlette above! Hope alls well in your part of the world!

monique said...

Ik ben terwijl ik langs brei blogs aan het surfen was jouw blog tegen gekomen. Wat een leuk blog heb je zeg, en wat een leuke dingen heb je gemaakt.
Ik kom hier zeker nog eens kijken.
Ik ga ook naar de stitch & bitch dag en ben al aan het aftellen.
Groetjes,
Monique.