Saturday, November 10, 2007

Stitch'n Bitch Rotterdam 2007


It took some time before I could blog again, a nasty cold kept me out of order for a while. Anyway, a bit late, but here is a short report about my visit to Stitch'n Bitch Rotterdam 2007. Congratulations to Carla and Hilly for organizing this event (and congrats to Carla on finishing her Mondnacht stole...).The workshop I took (the sock knitted sideways) was mindboggling, I will blog about it later. This is just a short picture report...

't Heeft even geduurd : ik ben een tijdje out geweest door een venijnige luchtwegeninfectie. 't Leek wel of ik een paar flessen wijn soldaat had gemaakt, zo'n zware kop had ik. Plus nog het hoesten en scherpe keelpijn ... Maar hier is toch mijn verslagje over vorige zaterdag - mijn bezoekje aan het groot-Nederlandse brei-evenement. Proficat aan Carla en Hilly voor de organisatie, en ook proficiat aan Carla voor de schitterende Mondnacht stola...
Ik had maar één workshop - de zijdelingse sok van Yvon. Jammer genoeg geen goede foto's die ik hiervan kan tonen. In elk geval een interessante twee uur, over een sokconstructie die heel clever is. Misschien blog ik er later nog eens.
Nu beperk ik me tot een foto-impressie van de dag !





I love to see all the different stands on an event like this, especially the ones displayin traditional knitting. Look at the Swedish twined knitting and crochet by Kerstin Jönsson, or the beautifull 'Grolssche wanten'(Dutch mittens in white/blue/red). Of course there were also more commercial stands, and lots of shopping opportunities. I really tried to show some restraint, and didn't buy too much. More about that later !

Ik vind al de verschillende standjes leuk op zo'n evenement, vooral die met traditionele breitechnieken. Kijk maar eens naar die 'Grolsche wanten', of het Zweedse getwijnd breien en haken door Kerstin Jönsson. Bovendien ook nog een paar meer commerciële stands met garens, materiaal en boeken. Meer dan een mens kan vatten op één dag. In een volgend berichtje laat ik zien wat ik gekocht heb (ik heb me ingehouden...)

No comments: