Sunday, March 23, 2008

twined knitting - cursus in Leuven


Yesterday we had the 'twined knitting' workshop in my LYS. Carla and Hilly ( aka the Dutch knitters) drove 2 hours to teach us this intriguing Swedish technique. They kept us on our toes the whole day.


Gisteren hadden we de cursus 'getwijnd breien' in 't wolwinkeltje in Leuven. Carla en Hilly (ook gekend als de 'Dutch knitters') reden 2 uur om ons in te wijden in deze intriguerende Zweedse techniek. Ze hebben ons een hele dag goed bezig gehouden !


We made this mini-mitten as a sampler. That's all I have to show for 6 hours of knitting. I even had to finish it at home, and made some sort of mistake with the top decreases. Still have to figure that one out.

We breiden dit mini-wantje als proefje om de verschillende technieken te proberen, plus het aanbreien van de duim. Dat is dus alles wat ik kan tonen na 6 uur breien. Ik heb het zelfs thuis moeten afwerken, en maakte toen een fout bij de minderingen aan de top van de want. Ik moet nog eens goed nadenken over wat ik daar juist fout heb gedaan.


At the end, all the knitters were exhausted, but also thrilled to have learned so much. I also loved meeting several of my on-line knitting friends 'in real life'. It was great to see yarnlot, AnneV, breimuis, wollig and Rei (hope I didn't leave anybody out!).

Op het eind van de dag was iedereen stikkapot, maar ook in de wolken omdat we zoveel geleerd hadden. Ik vond het ook leuk om verschillende breisters die ik on-line kende nu eens 'in 't echt' te ontmoeten. Bedankt AnneV, breimuis, yarnlot, wollig en Rei (hoop dat ik niemand vergeten ben!).

3 comments:

Breibeest said...

Ziet er heel tof en gezellig uit! Ik herken Wollig's Clapotis op de foto :-)

Anonymous said...

Amai Dominique wat heb jij er een mooi wantje van gemaakt, van dat proef dingetje !!!

Anonymous said...

Ook wij vonden het een zeer geslaagde dag! Ondanks het serieuze ploeteren hebben we ook veel lol gehad. The Dutch Knitters komen graag nog een keer terug hoor. Leuke foto's Dominique.
Veel succes verder met Twijnend Breien!

Carla M