Monday, February 02, 2009

one week of knitting - één weekje breien



2 days = 1 glove (see my previous post for details). Makes a warm pair for running.
2 dagen = 1 handschoen (zie mijn vorige post voor details). Een paar superwarme handschoenen om te lopen.


2 days - 1 hank of thick-and-thin wool yarn (Colinette point5, color 'Fire'), one ball of Kidsilk haze. 10mm circular needle = 1 scarf (birthday present for mom)
2 dagen - 1 streng dikke-en-dunne wol (Colinette point5, kleur 'Vuur') en 1 bolletje Kidsilk haze, een 10mm rondbreinaald = 1 sjaal. Verjaardagskadootje voor mijn moeder.

3 days - 2 balls of Knitpicks andean silk (color 'yarrow') - 4.5mm circular needle and dpn's = one lacy beret and fingerless mitts. Late New Year's gift for my sister.
3 dagen - 2 bolletjes Knitpicks wol/zijde (kleur 'duizendblad') - een 4.5mm rondbreinaald en naalden zonder knop = 1 baret in kantsteek, en vingerloze wantjes om het laatste restje garen op te werken. Laat nieuwjaarskadootje voor mijn zus.

All this the result of some stashdiving and one week of knitting.
Dit allemaal als resultaat van de voorraadkast aanspreken en 1 weekje breien.

3 comments:

Prunila said...

turbo Dominique!!! Les gants sont super, le chal a l'air super beau et le jaune clair ... c'est pas vraiment ma couleur, biensur que avec des yeux bleus ;-))) Un bon weekend!

Anonymous said...

Allemaal wijze dingen en dat in één weekje!!!
(tja, ik ken dat wel .. die passie)
En vindt manlief de handschoenen warm genoeg?

Pim said...

Ik ben helemaal verliefd op die baret...