Friday, February 20, 2009

temptation.... verleiding....

...and resistance was futile. I succumbed to the new summer yarns in my local yarn store. All this was triggered by the new Interweave knits in my mailbox. My eye fell on the 'soap bubble wrap'. You can download this pattern for free from the knitting daily website. So I went looking for a suitable yarn, and I bought 3 different ones, just for the joy of swatching.
Grey : Lang Linosa, a linen/viscose blend.
Brick : Lana Grossa biocotton, 100% organic cotton.
Green : Lana Grossa biosoja, a blend of organic soy fibre, organic cotton and organic bamboo.

...waar ik niet aan kon weerstaan. In de nieuwe interweave knits stond een truitje dat ik graag wil breien : 'zeepbellen omslagtruitje'. (in het Nederlands klinkt het altijd anders, zeepbellen verwijst naar het ajourmotiefje). Dit patroon kan je gratis downloaden van de knitting daily website. Ik kocht deze 3 bolletjes om proeflapjes te breien.
Grijs : Lang -linosa, een linnen/viscose mengeling.
Baksteen : Lana Grossa biocotton, zoals de naam zegt, een biokatoen.
Groen : Lana Grossa biosoja, een mengeling van biosojavezel, biokatoen en biobamboe.

2 comments:

Anonymous said...

tja, dat soort van verleidingen, daar kan ik ook niet aan weerstaan ;-)
Interessant om te zien welke vezels allemaal hun intrede doen in wereld van de draden.

patricia said...

Aan dit patroon kon ik ook niet weerstaan, ik heb het alvast gedownload, het breien moet even wachten. Het is nog koud genoeg voor wol