Saturday, April 17, 2010

zomers breien - summer knitting


Dit is mijn favoriet (gekocht) zomerjasje. Wit, licht katoen, gaat op (bijna) alles. Jammer genoeg stilletjes aan versleten, ik heb dringend iets anders nodig...
My favorite (storebought) summer jacket, unfortunately worn-out, needs a replacement urgently...


Vorig jaar in de solden gekocht, 12 bolletjes pistachegroen katoen.
Last summer I bought 12 balls of a nice pistachio green cotton on sale.


Ik was toen van plan dit te breien, 'Ashbury' een ontwerp van Norah Gaughan.
I was planning to knit 'Ashbury', a Norah Gaughan design.

Norah Gaughan staat in de breiwereld bekend als een inventieve ontwerpster. Net deze week kreeg ik het Norah Gaughan vol.6" het nieuwste patronenboek cadeau van Jane in Texas.
This week I got a present from Jane in Texas - Norah Gaughan vol.6" , the most recent patten book.
on the berocco site - you can hear Norah Gaughan talk about her design influences.

Verschillende ontwerpen zijn genoemd naar paddestoelen en korstmossen. Dit zijn mijn favorieten :

PARASOLA



TREMELLA




PELTIGERA



Dus nu heb ik keuzes te over... maar eerst moet Plissé af. En dat gaat voor het ogenblik langzaam vooruit...
So what to knit next? (but first I'll have to finishe Plissé...)

5 comments:

FadenStille said...

Nu wordt het moeilijk om te beslissen, maar de wol geeft je zeker een richting aan....
Groetjes Anett

Anonymous said...

Hallo Dominique,
die Parasola ziet er prachtig uit. Misschien moet ik ook eens op zoek naar dat boek (hoewel mijn queue al redelijk vol staat).
nog veel breiplezier,
Els

hannah said...

Mooie ontwerpen met schitterende namen. Je groene garen ziet er erg mooi uit.

yvonnep said...

Ashbury is een van mijn favorieten. Ik hou van zo'n wijde, ronde hals. Prachtig!

annita said...

Wat een prachtige patronen, ik zou ook niet kunnen kiezen.