Sunday, August 22, 2010

17 dagen - 17 days

... zo lang was ik in Engeland. Of correcter 'het verenigd koninkrijk' (de Schotten zouden kwaad zijn als ik hen bij Engeland reken...). Ik heb veel te vertellen over mijn reis, dus doe ik het in een paar aparte blogposts. Dit is deel 1 : een algemeen reisverslag over, wat ik voor het gemak dan toch maar 'Engeland' zal noemen. Het breireisverslag volgt nog!
... that's how long I was in the UK. I have lots to tell about my journey, so today I will start with a general travel report. The knitting content is for a next blogpost, so feel free to skip this one...


De ijzeren man en ik vertrokken met de auto, met de ferry uit Calais. We verbleven 4 dagen in Londen, in een zeer rustig en aangenaam B&B. De eerste 2 dagen ging ik naar Knitnation, en verkende hij de stad. Na een stevig Engels ontbijt kon hij er tegenaan.

Iron man and I traveled by car and ferry from Calais. We spent 4 days in London in a quiet B&B, and while I was at knitnation, he would explore the city. He filled up with a hearty English breakfast before hitting town.


Er is nog veel te doen in Londen buiten breien... de ijzeren man zit ook in het amateurtoneel als hij niet aan het sporten is. We gingen dus naar het theater in Londen. 'all my sons' van Arthur Miller gezien in een West-End theater, en een 'achter de schermen'-toer bij het national theatre op de linkeroever. Dat laatste heel erg aan te bevelen op maandag, wanneer er een decorwissel is. Indrukwekkende logistieke operatie!

Lots of other things you can do in London besides knitting. The Iron Man is also involved in amateur theatre when he is not runnning, so we had to see a show in a West-End theatre. We choose 'all my sons' in the Apollo, because he did that same play last year (as a producer), so he knew the text by heart. And we also did a 'backstage'-tour at the national theatre; very impressive!



Op dag 3 kwam de dochter erbij, ze reisde ons achterna met de Eurostar. Toen zijn we de toerist gaan uithangen, Picaddilly, wandelen langs de Thames, Buckingham Palace, en absoluut niet te missen (voor haar dan toch) : de Apple store.



On day 3 our DD joined us, travelling by Eurostar. Then we really started all the touristy things : Piccaddily circus, Buckingham Palace, a walk along the Thames, and the highliht (at least for her)... the Apple store.

En dat was het voor Londen. Samen reden we door naar ons huisruilhuis in Peterborough, wat nog een heel avontuur was - dwars door Londen, met een GPS die het net dan begaf.... redelijk zenuwslopend. Maar uiteindelijk is het gelukt. Oef.
Deel 2 van mijn reisverslag is voor morgen ofzo!
And that was London. Together we drove to our home exchange home in Peterborough. This was quite an adventure, driving through London with a GPS that did not function ... very nerve wrecking. But we made it eventually.

Part 2 of my travelogue is for tomorrow or so..

1 comment:

yarnlot said...

Oh die mooie zandsculptuur! En de Apple store zal wel iets opgeleverd hebben vermoed ik...
Wacht met spanning op je brei-relaas!