Saturday, October 09, 2010

fin de saison - end of season


Fin de saison voor de Iron Man. Verbeteren van zijn persoonlijke beste wereldjaarprestatie op de 10 miles (Nieuwpoort) of halve marathon (Amsterdam) zit er niet meer in. Reden: ligament van linkerenkel beetje gescheurd na omgeslagen voet tijdens looptraining. Hij pikkelt nu rond met krukken, en mag absoluut niet op dat been staan.
The Iron Man won't break his personal best next week in the Amsterdam marathon. He sprained his ankle/tore a ligament during his last big training... He is on crutches now, and can't stand on that leg at all...

Ik zal dus niet tot in Brussel geraken voor 'knitting against aids'. Er is nochtans nog werk aan de winkel, niet alleen om AIDS bespreekbaar te maken, maar ook om de homohaat uit de wereld te helpen. Vandaag las ik deze blogpost op de blog van Franklin Habit. Franklin is erg bekend/geliefd in de brei-gemeenschap om zijn grappige blog en zijn cartoons. Maar deze post is allesbehalve grappig...Ik word triestig en kwaad als ik zoiets lees...We zullen dit niet met breien oplossen, vrees ik. Maar mijn sjaaltje is toch (een klein) teken van solidariteit. En het is een leuk patroon, ik ben er nog eentje begonnen in herfstkleuren.
I guess I won't be able to make it to 'knitting against aids'. And yet, there is still a long way to go in solidarity and against discrimination. Today I read this post by Franklin Habit. He is well known in the knitting community for his funny blog and cartoons. But today, his post was not funny at all... When I read something like this, I get sad and mad... I am afraid that this is not something that gets solved by knitting alone. But my knitting is still (a small) sign of solidarity. And because it's such a nice pattern, I started another one in autumn colors.

4 comments:

Anonymous said...

Gek genoeg heb ik op mijn log ook een foto met mijn gipsbenen gezet,Ja mijn beide benen!Maar in elk geval sterkte!
Marrie-Jette.
(Van marriejetjesquiltjesenzo.)

Anonymous said...

Hoi Dominique,

We kunnen het met breien misschien niet oplossen maar we kunnen er wel aandacht voor vragen. De sjaaltjes zijn prachtig en zien er ook zo lekker warm uit :) Beterschap voor je man!

hannah said...

Ach wat jammer voor je IJzeren Man, heel veel sterkte.

De sjaal wordt erg mooi zo te zien. Goed dat er dit soort acties worden ondernomen voor goede doelen. Zo kan iedereen iets bijdragen waar hij/zij goed in is!

mija said...

Ik vind het geweldig initiatieven. Spijtig dat ik het niet vroeger wist. Kan ik nog een sjaaltje breien voor knitting against aids.
Sterkte voor je man en hopelijk is hij vlug weer te been.
Dominique ik heb mij ook ingeschreven voor dubbel breien maar ik ben reserve want het is eigenlijk al volzet.
Ik hoop toch jou ergens te treffen op een brei-sessie.
groetjes
mija