Saturday, October 02, 2010

regenboog - rainbow


Het roze huis in Brussel organiseert volgende week, 9 oktober, een 'knitting against aids' marathon sessie. Op 9 oktober kan ik er zelf niet zijn, maar zondag ga ik zeker eens binnenspringen met een donatie. En om in stijl te blijven ben ik een regenboogproject begonnen.
Ontwerp : Daybreak, door Stephen West, een jonge danser (en breier) die nu in Amsterdam woont. Ik heb hem gemaild om te vragen of hij akkoord gaat dat ik een sjaal van zijn patroon verkoop. Sommige ontwerpers hebben dit namelijk niet zo graag. En op het patroon staat ook dat het alleen voor persoonlijk gebruik mag gebreid worden... maar geen probleem hoor, ik kreeg direct een vriendelijk antwoordje!
Garen : restjes sokkenwol en shetland
Als je zelf niet kan breien kan je ook wol of breinaalden doneren...


On Sunday october 10th I plan to attend 'Knitting against aids' in Brussels. (actually, it starts on Saturday oct 9th, but I can't make it then). I already made a headstart with a rainbow shawl.
Pattern : Daybreak, by Stephen West, a young dancer (and knitter) in residence in Amsterdam. I mailed him to ask if it was OK to knit a shawl from his pattern to be sold for charity. And I received a quick and positive reply!
Yarn : sock yarn leftovers, shetland leftovers
If you cannot knit, 'knitting against aids also' accepts donations of needles, yarn... or you can buy a kit to be knit up.

3 comments:

patricia said...

Het ziet er al veelbelovend uit

Riet (Leven met Liv) said...

Spannend! Ik vind de kleurcombinatie alvast prachtig.

hannah said...

Wat mooi ziet dat er al uit, prachtige kleurencombi. Succes met de verkoop voor dit goede doel.