Sunday, January 02, 2011

de kerstsok - my christmas socks


Misschien wat laat om over te bloggen, maar de fotootjes wou ik toch tonen : mijn kerstsokken.
Probably a bit late, but I wanted to show the pictures of Christmas socks anyway.


Het ontwerp is 'Gaudete' door Stephanie Vanderlinden, één van mijn favoriete sokkenontwerpsters.
The design is 'Gaudete' by Stephanie Vanderlinden, one of my favorite sockdesigners.

Gebreid in LanaGrossa Meilenweit in een feestelijke rode kerstkleur. Jammer genoeg zijn ze wat groot uitgevallen, misschien omdat ik garen van de 'men' collectie heb gebruikt?
Knit in Lana Grossa Meilenweit men in a very Christmassy red. Unfortunately they came out a bit big.

Het patroon op de bovenvoet (de V-vormige rib) krijg je door te minderen. En dan moet je op de voetzool weer meerderen natuurlijk. Weer iets nieuws geleerd! (en onder aan de voet zitten ze super)
You get the V-rib on the upperfoot by decreasing. To get the right stitch count, you have to increase on the sole. Another new way to knit socks... I am learning new tricks with every project (although I maybe could be labeled an 'old dog')...

Mijn kerstvakantie is trouwens nog niet gedaan. Deze week ga ik 3 dagen naar Keulen. (mein Deutsch ûben und vielleicht Deutsche strickbücher kaufen?)
I still have some holidays ahead of me, and I will spend these the next 3 days in Cologne, Germany.

3 comments:

FadenStille said...

Liebe Dominique,
Na, dann kannst du gleich jetzt dein Deutsch üben, dafür brauchst du gar nicht nach Köln, obwohl ich dich um diesen Besuch beneide.
Strickbücher und Wolle wirst du sicher kaufen, das kann doch nicht anders.
Auch dir ein tolles neues Jahr
wünscht Anett

Nutsue said...

It seems a very interesting construction! Socks aren't my favorite kind of project but I like to try new things. I will put it in my "projects to do list".

Have a nice stay in Cologne!

Line said...

Ze passen anders wonderwel bij de kerstrozen, in deze rode kleur zijn het echte kerstsokken. Deze opbouw van sok is ook voor mij nog een uitdaging.
Keulen is een bezoekje zeker waard, veel succes en shop plezier.