Sunday, April 24, 2011

Letland in Leuven - Latvia in Leuven


Paaszaterdag in Leuven. Eigenlijk weet ik dat ik dan mijn fototoestel moet meenemen, want dan zijn het de Paasfeesten, een volksdansfestival... maar ja, ik had mijn fototoestel niet bij, dus moeten jullie het met GSM-fotootjes doen...
Lesson learned. Always, always take your camera when you go into town. Especially when the 'Paasfeesten' are on (it's a folkloric festival in my home town Leuven). But I did not bring my camera, so you'll have to do with these cell phone shots...

Ik bleef staan bij de groep uit Letland. Er waren muzikanten...
I admired the Latvian group. There were musicians...

... en dansers natuurlijk.
... and dancers of course.

Maar ja, jullie kennen me al hé. Ik, ik keek vooral naar de sokken.
But me being me, I was mostly interested in the socks.


Het is niet gemakkelijk om een goede foto te nemen van een sok in beweging. Gelukkig stonden de muzikanten stil, en kon ik ondersteboven op een bank hangen voor deze foto van 'rok met sok'.

It's not easy to take a good picture of a swirling sock. The musicians are easier to photograph...

En toen ik mijn eigen handgebreide sokken toonde, wou het lieve Letse meisje zelfs poseren met haar been omhoog.
And upon showing my own handknit socks, the lovely Latvian girl even lifted her leg for a 'modeled shot'.

Eén meisje viel me in het bijzonder op, niet alleen omdat ze een goede danser was...

One girl in particular was very striking, not only because she was a good dancer...

... maar vooral om haar schitterende sokken!
... but especially because of her gorgeous stockings!

Nu is het officieel. Ik ben een sokkengek. Ik heb al gegoogled en op Ravelry gezocht naar Letse sokken..
I know. I am crazy about socks. I have already googled and searched on Ravelry. There may be some Latvian socks in my future.

5 comments:

Ballee said...

Great craftwomansship! And I LOVE your pictures :)

So you were in deniel (in ontkenning?) for all those knitting years... ;)

Groeten uit het warme Rotterdam

yarnlot said...

Heel erg mooie reportage en erg verleidelijke sokken!
Deed mij terugdenken aan mijn bezoek aan Leuven op 5 april 2008, dat mij ook deed bloggen over sokken, wel waren het toen Portugese...

mija said...

Hey, ik was er ook. Spijtig ik heb je niet gezien. Ik vond het heel leuk en heb er van genoten.
doei

Line said...

dit zijn dan ook echte juweeltjes, ik twijfel nog altijd welke mij het meest bevallen de dunne lange kantkousen of de mooie gekleurde, ach ik wil gewoon beide en heel veel tijd

hannah said...

Ja, wat valt er dan veel te zien hè, met al die folklore. Prachtig allemaal!