Sunday, April 17, 2011

paarse tulpen - purple tulips


Paarse tulpen - zo heb ik ze genoemd. Boven op de voet vind je een patroontje met gedraaide steken die een gestyleerde tulp voorstellen. De tulpjes zijn geflankeerd door een kolom met een zigzagpatroontje, ook in gedraaide steken. En daarnaast, omdat het een vrolijk lentesokje is, een gaatjesrij. Dit patroon vraagt wel wat concentratie om te breien. Het wordt al veel makkelijker als je de kabeltjes breit zonder kabelnaald. Gebruikt garen : Cascade heritage. Ik ben er heel blij mee : perfecte lentesokjes!
I renamed these 'purple tulips'. You can see that on the upperfoot there is a small pattern with twisted stitches, that represent tulips. These are bordered with a zigzag pattern, also with twisted stitches, and an eyelet panel. I have knit the cables without a cable needle, but it still is a pattern that asks a bit of concentration to knit. Yarn used : Cascade Heritage. I am really happy with the outcome : perfect spring socks!

En ik blijf bij mijn boekenplankbreien, deze keer komt het patroon uit een tijdschrift 'interweave knits' (spring 2008 nummer). Ik had van 2001 tot 2008 een abonnement op dit tijdschrift. Toen gaf ik mijn abonnement op, omdat ik het ook gemakkelijk in de losse verkoop hier in Leuven kon vinden. En dan kan je toch meer nummer per nummer bekijken of je het wil kopen. Van alle breitijdschriften is dit nog steeds mijn favoriet, met een goede mix van patronen en achtergrondartikelen. Ondertussen is de winkel waar het te koop was van eigenaar veranderd, en is het weer moeilijker te vinden...
Still keeping up with the 'knitting from my shelf', this time 'knitting from a magazine'. I found the pattern in Interweave knits, the spring 2008 issue. From 2001 to 2008 I had a subscription, and then I decided I would buy it in our local store. In the meantime the store has changed ownership, and now it's hard to find again...It's still my favorite knitting magazine, with a good mix of patterns and articles.

4 comments:

Mary Lena said...

Jeetje wat een werk !
Ik vind ze prachtig, ik weet niet of ik dat zou kunnen (ik moet nog mijn eerste paar sokken breien !)
Gewoon doen, zeker?

Line said...

lieve lentesokken verdienen tulpjes en waarom dan geen paarse tulpjes, een heel geslaagd paartje

Martine said...

Mooie sokken zijn dat!

hannah said...

Mooie sokken hoor! Goed idee om uit je boeken te gaan breien, met Ravelry is de verleiding om patronen te gaan kopen erg groot.