Saturday, December 10, 2011

stonington shawl


Het wordt een zondagse gewoonte, een foto-shoot van afgewerkte projecten...
Our Sunday tradition : a photoshoot of FO's...

een tipje van de sluier : gestart in January, een ideaal reisproject, en toen bleef het liggen...
It was an ideal travel project in januari, but I had trouble getting it finished.

Op zoek naar de perfecte vorm voor een omslagdoek - experiment 1 : brei een vierkante sjaal. Dit is de Stonington shawl, ontwerp door Elizabeth Zimmermann. Een klassieker, gebreid in hedendaagse kantwol - Wollmeise in de kleur 'ein klein wenig verrucht'.
I am looking to find the for me perfect shawlshape, and I decided to knit a square shawl. This is a classic design by Elizabeth Zimmermann, the Stonington shawl, knit in Wollmeise lace in the color 'ein klein wenig verrucht'.

Maar hoe draag je zo'n vierkante sjaal?
But how do you wear a square shawl?

Je kan er een rechthoek van vouwen...
You can fold it into a rectangle...

... en dan heb je een kleine schoudersjaal.
... and that results in a small shouldershawl.

... of de klassieke driehoek?
... or the traditional triangle?

Maar ja, dan heb dus een driehoeksjaal, wel met een dubbele laag, maar ik wou eens iets anders dan een driehoek...
But then you just get a double-layered triangle, and my aim was to knit something else then 'just a triangle'.

Dit vind ik dan nog de beste manier. Hoe zou je dit best omschrijven? Een kleine driehoek op een grotere driehoek? 2 overlappende driehoeken? In elk geval nog niet perfect. Ik ga nog wat meer experimenteren met de vorm van omslagdoeken...binnenkort is het kerstvakantie, extra veel breitijd!
I like this way best, not sure how to describe it - a smaller triangle on top of a larger triangle? 2 overlapping triangles? It's not perfect. I am still looking for the perfect shawl shape. In 2 weeks I have christmas holidays, I am hoping for some extra knitting time!

4 comments:

Vanessa said...

It's so beautiful!!

yarnlot said...

Dat blauw blijf ik prachtig vinden!
Die laatste manier om hem te dragen lijkt mij ook de beste, zo ligt hij niet volledig op elkaar en zie je een dubbele rand. Als de sjaal niet vierkant is, is hij altijd ergens minder mooi als je hem openplooit...

mija said...

Maar dominique, het is prachtig. Wanneer doe je dat allemaal. Ik vind het echt heel mooi.

mija

Jeannette(breit op ravelry) said...

Ik vind 'm schitterend!!
En de kleur staat je héél mooi...
Geef het draagexperiment de volle tijd, en geniet er van!
Hartelijke groet!
(p.s. ontzettend leuk, je foto-shoot!)