Sunday, January 22, 2012

Grijs - Gray


Buiten is het grijs en druilerig... Perfect weer om mijn grijze sokken af te maken! Dit is 'Cusp', patroon 11 in mijn Cookie marathon. Ik vond dit één van de makkelijkere sokken in het boek, of misschien ben ik nu gewoon aan de manier waarop de patronen geschreven zijn. Bij sok 2 was ik dus een beetje overmoedig geworden, en slaagde erin om toch op automatische piloot een heel deel fout te breien...
We have had some very gray and dreary weather the last week. Perfect to sit inside and knit on a gray sock.I finished pattern 11 in the Cookie marathon. For me, this was one of the easier socks in the book. But maybe that’s due to the fact that I have some Cookie experience now…You still have to pay attention though, I ‘assumed’ that I knew the pattern on the 2d sock, and I goofed up and had to frog a whole part. I did the gusset decreases like in a regular sock pattern, together with the decreasing in lace this became a very weird sock…

Als je meedoet aan de knitalong en de sok van de maand binnen de tijdslimiet afkrijgt dan kan je meedoen om een prijs te winnen. En als je niet op tijd klaar bent, dan kan je nog altijd kans maken om een prijs te winnen als 'trage deelnemer'. En deze maand won ik in alle twee de categorieën! Prijs 1: een projectzakje om je breiwerk in mee te nemen... redelijk groot, zelfs een omslagdoek in wording zou hierin passen...
If you participate in these knitalongs you are also entering in a draw for prizes. Even if you don't finish on time, you are still able to win as a 'slow finisher'. And this month I won in both categories! First I received this beautifull project bag, big enough for a shawl...

... en prijs 2, een streng 100% merino sokkenwol in de kleur 'jingle bells'.
... and the second prize, a hank 100% merino sockyarn in the color 'jingle bells'.

Het zijn niet echt mijn kleuren, ik heb er dan maar een hoedje mee gebreid voor 'zet op tegen kanker'. En zo eindigt het weekend toch iets minder grijs...
As these are not really my colors, I decided to use the yarn to knit a chemohat. And thus the weekend ends on a less gray note...

2 comments:

mija said...

De sokken zijn heel mooi. Proficiat met je sokken van Cookie A, ik heb er niet zoveel gebreid uit het boek. De aanhouder wint

hannah said...

Prachtige sokken! En de muts is ook leuk. Wat een goed doel heb je er voor gevonden.

Leuk dat je deze prijzen hebt gewonnen.

Mijn blog bij weblog ga ik binnenkort weer op ravelry zetten, alleen het is onzeker of de feeds al goed werken, ze zijn daar nog mee bezig om het goed te krijgen, de werkzaamheden bij weblog.nl zijn nog niet helemaal afgerond.