Monday, December 31, 2012

streepjes - stripes

Omdat ik alle Cookie sokken uit het boek gebreid heb kwam ik in aanmerking voor een prijs. En zie wat in de bus viel - 2 strengen handgesponnen wol. Breien met handgesponnen is voor mij een echte tractatie. Na mijn ervaring met de angora en de allergie van de Ijzeren Man heb ik nog eens beseft dat spinnen en losvliegende vezels hier in huis echt geen goed idee zouden zijn... maar ermee breien kan wel nog.

Because I have knit all Cookie socks from the book I have won 2 hanks of handspun yarn. Knitting with handspun is a real treat for me. After the bad reaction to the angora yarn by my Iron Man I realised one again that spinning would not be a good hobby in this household... but knitting with handspun is still possible (just no angora).

 Met de rechtse streng en een rest Malabrigo breide ik deze armwarmers. Ze zijn voor een collega die weggaat, en onlangs kwam ze op 't werk met een poncho aan, maar wel koude armen.
Ze is een kleurrijke figuur, opvallende armwarmers passen echt wel bij haar. En het is zeker iemand die handgesponnen-handgebreid waardeert...

With the hank on the right I have knit these armwarmers for a collegue who is leaving us. She is a colorfull person, so funky handspun-handknit mitts are the perfect gift for her.

 En ik had nog garen over, dus heb ik nog een gestreepte baret erbij gebreid.

And I had some yarn leftover, enough to do a matching beret.

Voor mij valt de baret wat groot uit, maar zij heeft een dikke bos krullen, dus dat komt wel goed...

The beret is a bit too big for me, but she has a big head with curly hair, so it will be perfect for her...

1 comment:

Line said...

Lange armwarmers, en met deze kleuren komen ze helemaal tot hun recht.