Sunday, January 19, 2014

Stilte na de storm - Silence (not any more)

Het is hier heel stil geweest op de blog. Soms komt het leven ertussen, en dan valt bloggen weg. 
Het leven, dat is nieuwe taken op het werk, wennen aan een nieuwe omgeving, een nieuwe chef en nieuwe wetten...
Het leven, dat is  een ernstig ziek familielid, die in een ziekenhuis 80km ver wordt opgenomen, en waar dus veel over en weer gereden wordt....
En het leven, dat is  verbouwingen thuis...
Die drie dingen samen maken dat er niet veel geblogd werd.

Het goede nieuws: op het werk geraak ik ingewerkt, dat komt wel in orde. 
De zieke is na 6 weken en uiteindelijk een operatie terug thuis, een opluchting, maar moet nog opgevolgd worden.
En ik heb een nieuw huis, met nog een paar details om af te werken...





Het oude dakraam is vervangen door een mooie erker, hout aan de binnenkant, aluminium buiten. Die kan de eeuwigheid trotseren, en brengt veel meer licht binnen.



De oude keuken werd helemaal afgebroken. In de plaats kwamen nieuwe kasten, toestellen, vloer en wandbekleding. Voor het eerst werk ik met een inductievuur, een plezier om op te koken. En de indeling van de kasten maakt dat in een kleine keuken toch meer kan weggeborgen worden. Nu nog plinten...
De laatste 2 maanden leefden we uit kartonnen dozen en in het stof. Maar nu is dus alles ongeveer terug in zijn plooi gevallen.

Qua breien heb ik me beperkt tot simpele dingen, een sjaalte in Noro sokkenwol bijvoorbeeld. Het brengt wat kleur in de grijze dagen, en is een eenvoudig project om overal mee naartoe te nemen. En er zijn toch terug sokken van de naalden gekomen, voor mij zijn sokken de allermakkelijkste projecten. Ik krijg geregeld de vraag naar een goed sokkenpatroon, en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar gratis online Nederlandstalige patronen uit te proberen. Ik toon ze  in een volgende blogpost, want in 2014 wil ik toch weer wat meer bloggen.

2 comments:

nobutterfly said...

Waw wat een verandering! Heel mooi.

mija said...

Ik heb je gemist. Maar de verbouwingen zijn prachtig. Alles komt op zijn pootjes en binnenkort kan ik en ook andere weer genieten van jou creaties.
groetjes
mija