Thursday, September 10, 2015

Pink Pulli




De trui is haast klaar. Rond de halsopening moet er nog een aangebreid koordje komen. Zou ik het in een contrasterende kleur doen? Paars (donkerblauw op de foto), oranje of blauw? De kleur van de trui is het best weergegeven in de onderste foto.
I only need to do the I-cord, and then my sweater will be finished. Question: contrasting color or not? I have purple (looks like darkblue in this picture), orange and blue....The color of the sweater is best represented in the bottom picture.

Uiteindelijk koos ik er toch voor om het koordje gewoon in dezelfde kleur als de trui te breien. Ik had een beetje schrik dat het geheel wat té wild zou worden, en moeilijk te combineren met andere kleding.
Eventually I choose to knit the I-cord in the same color as the sweater. I was afraid that the final result would be a bit too wild, and difficult to coordinate with other garments.
 
De trui past perfect bij de bloemetjes op mijn terras.
The sweater coordinates with the flowers on my outer deck though.
 
Ik heb de trui exact als in het patroon gebreid voor de maat XL. De enige aanpassing was de mouwen wat korter breien, want ik wilde 3/4de mouwen. In het algemeen ben ik blij met de trui, alhoewel ik het decolleté een beetje diep uitgesneden vind.  Ik kan er natuurlijk nog iets onder dragen, of een sjaaltje erover doen.
I have knit this exactly as written for the size XL. The only modification is that I did the sleeves a bit shorter (32 cm from underarm), as I have short arms, and I still wanted 3/4 sleeves. Generally pleased with the FO, although to my liking the front is a bit low-cut. To cover the clevage I can use a scarf, or wear something underneath. 
Dit wordt een perfecte trui voor koele Belgische herfst of lentedagen.
This will be a perfect sweater for cool Belgian spring or autumn.
 

 


4 comments:

Lies said...

Hij staat je werkelijk prachtig! Fijn materiaal he, wollmeise.

Priegelblog said...

Mooi geworden! Ik was benieuwd naar het kleurtje voor de I-cord ;-) Maar in dezelfde kleur is het prima!

mija said...

Wat een tempo dat je breit. Het staat je heel goed en ideaal voor deze tijd.

mija said...

Wat een tempo dat je breit. Het staat je heel goed en ideaal voor deze tijd.