Saturday, January 16, 2016

Delft


Een huisruilhuis in Delft met een eigen ruilbibliotheek in de voortuin. Ik heb een paar bibliotheekcollega's die dit wel zien zitten...
A home exchange in Delft with private library in the front garden... perfect for a short and cozy stay in a quintessential Dutch city.


En ja, er zijn ook grachten en fietsen en zelfs toeristen, maar dan toch net iets minder dan in Amsterdam. Het weer was prachtig, ideaal om rond te wandelen.
We enjoyed the sunny weather to stroll around. Delft is smaller then Amsterdam, but has everything to offer for a nice holiday.


Na het bezoek aan de oude en de nieuwe kerk en het Vermeercentrum,  ging ik op zoek naar de wolwinkel. Knotten ligt in een straatje aan de achterkant van de markt. Een mooie gezellige ruimte, en ik werd herkend door Puk, die ik online via Ravelry ken als ontwerpster. Zij werkt daar één dag per week als verkoopster. Met haar enthousiasme en simpele ontwerpen slaagt ze erin veel beginnende breisters over de streep te krijgen. Ze heeft ook  een videoblog.
After my visit to the old and (not so) new church and the Vermeercentre, I headed to the yarn store.
I was greeted by Puk, who I know online as a designer of simple projects for beginning knitters.

Bij Knotten hadden ze ongeveer dezelfde garens als in mijn plaatselijke winkel, ik kocht dan maar  twee bolletjes voor een brioche muts 'Delfts blauw'. En een boek van club geluk, bizarre breisels, mooi vintage in vorm gegoten. Ik zie dat ze ook workshops geven, om in de gaten te houden als je een asbak of een triestige plant wil breien. Of gewoon geïnteresseerd bent in de technische kant van driedimensionaal breien.
They had about the same yarns as my local yarn shop, so I bought 2 balls to knit a brioche hat, aptly named Delfts Blauw.  I also bought a book by club geluk. Check out their website if you are interested in weird projects!


Interessante winkels, lekker eten, een leuke cabaretvoorstelling...Delft is zeker een aanrader voor een weekendje weg!
I'll be back in Delft for sure!

No comments: