Monday, April 17, 2017

sock madness - mod madness

 'Mod Madness' heet het volgende patroon, en de instructies zeggen dat je twee kleuren nodig hebt die sterk contrasteren. Eerst dacht ik twee effen kleuren te gebruiken, maar toen ik het patroon zag in een verloopgaren besloot ik om dit te proberen met twee zelfstrepende garens. Benieuwd hoe dat zal uitpakken!
'Mod Madness' is the next pattern in the competition, and the pattern asks for two colors with strong contrast. My first idea was to use solid colors, but when I saw the pattern I started with a gradient and a selfstriping. I hope this will work out…


Na sok één begin ik toch te twijfelen of dit wel een goed idee was. De Zauberball heeft een heel lang kleurverloop van zwart naar antraciet, zilvergrijs en uiteindelijk wit. Bij het begin van de tweede sok heb ik dus een wit been. Dit worden zogezegde 'brusjes' (of broertjes en zusjes). Ik vind het niet erg om verschillende sokken te hebben, maar dit is wel heel drastisch. Als het geen wedstrijd was zou ik ze uithalen en opnieuw beginnen, maar nu is er een deadline. Maar er is toch een stemmetje dat zeurt in mijn hoofd...
I am not too sure wether I like the very long color repeat in the black-gray-white Zauberball, and the effect in these socks. I don't mind fraternal socks, but these are really totally different. I am knitting against a deadline, so I soldier on. But something keeps nagging...

 
Als ik nu eens een derde sok brei? Alleen heb ik niet veel van het roze meer over, hoe zal ik dat oplossen, zonder nieuwe wol te kopen?
What if I knit a third sock? I just don't have much of the pink selfstriping leftover, how will I handle that (without buying new yarn?)

Ik heb nog een Zauberball met roze, paars en oranje, maar wel veel hardere kleuren dan in de oorspronkelijke zelfstrepende roze Lang Soxx die ik gebruikte. Toch maar proberen... uiteindelijk was het niet echt een moeilijk patroon, ook weer zo ééntje dat je na een tijdje zonder schema kan breien.
I still have a Zauberball in stash, with pink, orange and purple. These colors are harder then in my original pink selfstriping yarn, but it might work. The pattern is not too difficult, after some time I was able to knit it without a pattern.

Deze zijn dus weer brusjes, maar op een andere manier. De hoofdkleur is nogal gelijklopend. De contrastkleur is totaal anders, maar dat is vooral op de voet, het deel dat meestal in de schoen zit verborgen.
Fraternal socks again, but in a different way. The main color is in great part the same, the contrast color is different, but that's on the foot, mostly hidden in shoes.
 
Ik heb nu verschillende opties om dit paar te dragen. Als ik echt in een zotte bui ben kan ik nog altijd de witte dragen. En als ik een iets minder zotte bui ben kan ik de zwarte dragen, die ook verschilt van de eerste. Of zou ik nu een vierde sok opzetten terwijl we wachten op het volgende patroon?
I now have options to wear a totally mismatched sock when I am a silly mood, or a different kind of mismatched sock when I am feeling slightly more conservative...




No comments: